Search
Close this search box.
משה אבוטבול | “מילד פריפרייה ביישן, אל עמדת מפתח בעולם התקשורת לנוער”

משה אבוטבול הוא מגיש והעורך הראשי של אתר הנוער הגדול בישראל- ״פרוגי״ (מקבוצת ידיעות אחרונות) והעיתונאי היחיד בישראל המומחה לענייני תרבות ובידור לנוער. אבוטבול, בן 27 מאשדוד, החל את דרכו בעולם התקשורת כבר בגיל 14 באתר ״פרוגי״ ולימים הפך לעורך הראשי, למגיש תוכניות ולפרסונה המובילה בעולם העיתונות בקרב ילדים ונוער.

אבוטבול בא מרקע משפחתי לא פשוט, על רקע כלכלי. את מרבית מילדותו העביר בפנימיות שונות, שם הרגיש תחושת אי שייכות וקושי רב שהובילו אותו למצב של כאב ועצב רב. בתוך כל הקושי שחווה ובגיל 14 בלבד, משה החליט לעשות מעשה ולעשות צעד אל עבר התחום אליו הסתכל בהערצה ופתח בלוג בידורי. לימים, עם הצלחת הבלוג, הצטרף אבוטבול לאתר ״פרוגי״ שהיה בראשית דרכו והחל ככתב נוער צעיר. במהלך השנים משה ראיין אינספור ידוענים, יצר קשרים בתעשייה, התארח בתכניות שונות (הן כפרסונה והן כשחקן אורח), הנחה תוכניות טלוויזיוניות ומנחה פודקאסטים לנוער. תחילה הפך לעורך משנה באתר ובשנה שעברה, קודם והתמנה לעורך הראשי של האתר בו התחיל.

סגירת המעגל הזו מסמלת את המסע שעבר, החל מגיל 14 ועד לרגע שבו הוא מוביל את האתר, קובע את סדר היום בתחום הבידור לנוער ומכשיר את הדור הבא לתחום התקשורת. מסע לא פשוט בכלל, מנער צעיר בפנימייה, שלא מוצא את עצמו, ביישן וחסר ביטחון לתפקיד של עורך ראשי בעל הכח, הבוחר לנתב אותו לטובה גם כשמדובר בתחום לא פשוט, מלא באינטרסים ולעיתים גם מלוכלך.

אבוטבול מביא לקהל הצעיר את הידיעות החמות ואת התשובות לכל השאלות בנושאי ילדים ונוער בתחומי התרבות, הבידור והסלבס. משה אחראי על לא מעט אייטמים מובילים שדוברו לא מעט בכלי התקשורת וזכו לפולו אפים, פרסומים ראשונים, מנחה כבר שנים את טקס הנוער הרשמי של ״פרוגי״ ומצליח להוות אלטרנטיבה אחרת לצריכת תקשורת צעירה, הן בגוף בו עובד והן באינסטגרם האישי שלו אותו הסב לעדכוני תרבות ובידור לקהל הצעיר.

משה מייחס לבני הנוער מקום של כבוד ומעודד אותם להתחיל לעבוד על החלום שלהם מגיל צעיר, מתוך אמונה שחייבים לפחות לנסות לעשות צעד לקראת מה שאוהבים. אבוטבול מקנה כלים להצלחה במסגרת היותו עורך ראשי באתר בו הכתבים הם בני נוער, בדיוק כפי שהוא היה בתחילת הדרך. אלו הופכים לאנשי התקשורת הבאים בישראל המשתלבים בגופים הכי נחשקים.

את מומחיותו ועבודתו הוא ממנף לשתי הרצאות – אחת המיועדת לבני נוער ואנשי חינוך, העוסקת בהגשמה עצמית, צמיחה מתוך מקום קשה, רכישת ביטחון ואמונה פנימית, הדרך להבדיל בין פייק ניוז לניוז אמיתי ואיך לצרוך נכון תקשורת ברשתות החברתיות | השניה מיועדת לוועדי עובדים/ אנשי שיווק וגופי תקשורת העוסקת בהנגשת מידע לבני הנוער בגובה העיניים הן מבחינת פרסום והן מבחינת ידיעות תקשורתיות בתוך עולם שכולו סושיאל ועוד.

 

קומוניקט- הרצאת הדרך להגשמת החלום וצריכת תקשורת לבני נוער

משה אבוטבול הוא מהדמויות הבולטות בעולם התקשורת. בשונה מהרבה אנשי תקשורת בישראל, אבוטבול מתבלט באמצעות תוכן המכוון והמונגש לילדים ולבני נוער בעיקר. מתמחה ומתמקד בנושאים אקטואלים בעולם התרבות והבידור, נושאים הרלוונטים אליו מרגע תחילתו בתחום ועד היום – כעורך הראשי של אתר הנוער הגדול בישראל – ״פרוגי״ (מקבוצת ידיעות אחרונות) ומגיש תכניות טלוויזיה.

לאחר שנים בתחום (מגיל 14), הפך משה לאיש התקשורת המזוהה ביותר עם עולם הנוער. במהלך השנה האחרונה החל משה להציג הרצאות ולכוון בני נוער עם כלים להגשמת החלום שלהם – בין בעולם הבידור ובין בכלל. המסר המרכזי של ההרצאה הוא שכל אחד יכול להצליח אם הוא עושה משהו לקראת החלום, אם הוא יוצר לעצמו הזדמנויות ואם הוא יודע להשתמש נכון בדלתות הניצבות בפניו.

במהלך ההרצאה אבוטבול יוצר גם שיח על צריכת והשפעת התקשורת על ילדים ובני נוער, על הנטייה להאמין ישר לכל מה שכותבים ברשת – וגם על הנטייה לפקפק בתקשורת המסורתית ולהתחיל להאמין לכל משתמש במדיות השונות שמחליט לפרסם פרט ״אקטואלי״. אבוטבול אף מספר וחולק את השינוי שחל בתעשייה ובתקשורת בשנים האחרונות.

משה מעביר מסר מסר כי הנוער של היום חכם יותר, חד יותר ויודע מה הוא רוצה – והוא רק צריך לנתב את כל הכלים העומדים לרשותו היום למקום הנכון ולהשתמש בהכל להגשמת החלום ולהבנת העולם החדש.

 

כיום, בעידן בו יש לא מעט פייק ניוז – אבוטבול עושה סדר ומנתב את הנוער ללמוד לצרוך תקשורת נכון וכאמור, מקנה כלים להגשמת חלום בגיל צעיר – כפי שהוא עשה בעצמו.